Postizanje efekta zamućenja na slikama
Za postizanje efekta zamućenja na slici, potrebno je upotrijebiti svjetlosno jači objektiv – čim jači, tim bolje. Preporučljivo je upotrijebiti objektiv s otvorom blende od barem f/2,8, dok su brži otvori blende od f/2, f/1,8, ili f/1,4 idealni. Mnogi fotografi vole upotrebljavati svjetlosno jače, fiksne objektive prilikom snimanja fotografija na kojima žele postići vidljivi efekt zamućenja.
Preporučljivo je snimati uz potpuno otvoren objektiv, pa je najbolje upotrijebiti način prioritetnog otvora blende ili ručni način snimanja. Ručni način omogućuje odabir otvora blende i brzine okidača. Prioritet otvora blende omogućuje vam odabir f-stupnja (otvora blende) dok fotoaparat odabire odgovarajuću brzinu okidača za ekspoziciju. Možete upotrijebiti i način višenamjenskog programa koji dozvoljava odabir kombinacije najšireg mogućeg otvora blende i brzine okidača.
Ukoliko ne posjedujete svjetlosno vrlo jak objektiv, ne brinite. Povećanjem udaljenosti između pozadine i objekta, efekt zamućenja vidljiv je i na slikama snimljenim pri manjim otvorima blende.
Povećajte udaljenost između objekta i pozadine da biste povećali vjerojatnost vidljivog efekta zamućenja na fotografijama. To možete učiniti i smanjivanjem udaljenosti između fotoaparata i objekta. Što je dubinska oštrina manja ili što je pozadina dalje, više će biti izvan fokusa. Na svjetlijim elementima koji se javljaju u pozadini također će biti zamjetan veći efekt zamućenja. Ako upotrebljavate pozadinsko osvjetljenje, neizravno osvjetljenje ili svjetlo za osvjetljenje kose, efekt zamućenja može biti ugodniji oku.
Portreti su iznimno pogodni za uporabu efekta zamućenja. Portreti u krupnom planu posebno dobro demonstriraju efekt zamućenja. Krupni planovi i makroslike cvijeća i ostalih objekata u prirodi također su popularni objekti za prikaz efekta zamućenja. Skupovi blagdanskih svjetala ili drugi objekti s visokom refleksijom namjerno fotografirani izvan fokusa, postaju kugle raspršenog blještavog svjetla.
Efekt zamućenja može omekšati inače jarko osvijetljenu fotografiju. Upotreba ove tehnike za razdvajanje objekta od pozadine može poslužiti i kao sredstvo za iskorištavanje manje fotogenične pozadine. Zbog raspršenog zamućenja, ova tehnika pomaže naglasiti objekt, umjesto da odvlači pozornost od njega.
Članak i fotografije objavili su Jody Dole, Kristina Kurtzke, Lindsay Silverman i Paul Van Allen