Kao što sam prethodno spomenuo, čvrsto vjerujem u načelo da je objektiv kist, a fotoaparat platno. Zato na teren izlazim s mnogo različitih objektiva. Iako na putovanja nosim sve te objektive, obično posežem za onim od 28 – 300 mm. Ako trebam upotrebljavati samo jedan objektiv, i tada ću odabrati onaj od 28 – 300 mm. To je pravi odabir kada ne znam hoće li mi trebati širokokutni ili telefotografski objektiv, a to je skoro uvijek kada sam na terenu.
Razlog za takav odabir zasigurno leži u važnosti bokeh efekta, odnosno načina na koji objektiv hvata ono što se nalazi u kadru, od fokusiranja do zamućenja. To je po mojem mišljenju najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir pri odabiru objektiva. Svi se objektivi fokusiraju, tomu i služe, ali smatram da je najvažniji način na koji svaki objektiv regulira zamućenje, od fokusiranja do zamućenja. Za fotografiju su važniji subjekti koji nisu u fokusu, a ne oni koji jesu, to je jednostavna fizika objektiva. Smatram da objektiv od 28 – 300 mm, osim što snima nevjerojatno izoštrene slike, ima sjajan bokeh efekt u fokusnoj točki. Ako taj bokeh efekt kombinirate sa senzorima s poboljšanom osjetljivosti pri uvjetima slabog osvjetljenja koji se koriste u fotoaparatima D4S, D750 i D610, stvorit ćete iznimne fotografije. Senzori tih fotoaparata pružaju mi mogućnost da snimim najljepše svjetlo, iznimno slabo svjetlo uz otvor blende i brzinu okidača koja može zamrznuti trenutak. To znači da se više ne trebam oslanjati na svjetlosno jače objektive (f/1,4, f/2,0 ili f/2,8) u uvjetima slabog osvjetljenja. Te vrste objektiva i dalje upotrebljavam za bokeh efekt, ali više ne ovisim o njima u situacijama s malo svjetla ili gotovo bez svjetla.
Na svojim nedavnim snimanjima, tri u Burmi, tri na Kubi i dva u Indiji, te na gotovo svakom snimanju između njih upotrebljavao sam objektiv od 28 – 300 mm kao primarni. U prošlih pet godina snimio sam više slika objektivom od 28 – 300 mm nego bilo kojim drugim objektivom koji imam.
Dobar sam onoliko koliko i trenuci koji me preuzmu, a to se dogodilo ispred mojeg objektiva. Moje konačne slike bit će dobre kvalitete samo ako su i objektiv i fotoaparat koje upotrebljavam za njihovo snimanje također dobre kvalitete. Slike koje stvaram valuta su moje karijere. U zadnjih pet godina odabirem savijati svjetlo pomoću objektiva od 28 – 300 mm. Kućišta fotoaparata stalno se mijenjaju, ali staklo traje vječno.
Članak i fotografije objavio je Vincent Versace.