19-11-2015

NIKON OPLEMENJUJE SVAKODNEVICU PREOBRAŽAVANJEM PARKIRALIŠTA U OČARAVAJUĆE PRIZORE

Amsterdam, Nizozemska, 19. studenog 2015. – Nikon pomaže fotografima svladati frustraciju zvanu „vemödalen”, što znači pokušaj da se snimi nešto zadivljujuće među tisućama postojećih identičnih slika, i to „oplemenjivanjem svakodnevice“ i preobražavanjem fotografija inače nezanimljivih objekata.

Kako bi nadahnuo fotografe da prepoznaju kreativni potencijal čak i najbanalnijih objekata, Nikon je okupio četiri profesionalna fotografa iz cijelog svijeta s ciljem da preobraze obična parkirališta u senzacionalne prizore pomoću fotoaparata Nikon D750. Ti su nam profesionalci pokazali kako s pravom opremom, vještinom i načinom razmišljanja fotografi mogu stvoriti vizualno upečatljive slike od naoko najdosadnijih okruženja.

„Jedan od glavnih kreativnih izazova s kojim se fotografi susreću jest kako snimiti neki objekt da se njihovo djelo razlikuje od mnoštva sličnih slika koje već postoje”, objašnjava Adrien Barakat, jedan od četvorice vodećih fotografa uključenih u projekt. „Lako je fokusirati se na klasične snimke, ali uistinu kreativni fotografi naći će vlastitu priču u bilo kojem okruženju. Pokazali smo da je moguće snimiti svakodnevna mjesta i oplemeniti ih tako da postanu nešto izvanredno, i to kroz ovladavanje tehnikom, vrijeme odvojeno za razumijevanje objekta i ispravnu pripremu snimke.”

Juan Jerez: Nikon D750, AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Aaron Pegg: Nikon D750, AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED

Svaki je fotograf odabran zbog svoje dokazane sposobnosti pronalaženja ljepote u predmetima ograničene konvencionalne estetske vrijednosti. Individualne interpretacije tog zadatka obuhvaćaju samotna parkirališta noću u Danskoj Alastaira Philipa Wipera koja se oslanjaju na kinematografske konotacije i Aaron Peggov portret balerine u pokretu koji potiče oko da prati linije vodilje i točke nestajanja kroz čitavu lokaciju. Švicarski fotograf Adrien Barakat istražio je teoriju da „sve može biti objekt, a svaki objekt ima ritam”, ilustriravši različite načine oplemenjivanja parkirališta koristeći se njegovom prirodnom anonimnošću i tiplogijom. Juan Jerez, fotograf s francuskom adresom, poigrao se svjetlom i prisutnošću neočekivanih predmeta kako bi pokazao da ljepota slike ne ovisi o objektu, već načinu na koji je predstavljen.

„Nikon mi je postavio izazov nadahnuti kolege fotografe na pomicanje granica vlastite kreativnosti uz istovremeno poboljšanje njihova fotografskog umijeća”, rekao je Juan Jerez. „To mi je bila prilika da pokažem kako kombinacija kreativnog uma i tehničke vještine može otkriti skrivenu ljepotu mjesta koja mnogi smatraju beznačajnima, a to nisu samo parkirališta.”

Alastair Philip Wiper: Nikon D750, AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Adrien Barakat: Nikon D750, PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED

Nikon se pridružio Alastairu Philipu Wiperu na snimanju u Kopenhagenu kako bi iza kulisa proniknuo u srž njegova odgovora na projekt. To možete pogledati na sljedećoj vezi: https://youtu.be/a5FMiPf3W90

Nikon poziva fotografe iz cijele Europe da se i sami priključe projektu i podijele svoje novonadahnute fotografije putem hashtaga #OplemeniSvakodnevicu.

Tijekom projekta fotografi su koristili sljedeću Nikonovu opremu:  

- Nikon D750
- PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED
- AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED
- AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

O fotografima:

Alastair Philip Wiper: Alastair je engleski fotograf i pisac koji živi i radi u Kopenhagenu. Oduševljavaju ga predmeti stvoreni i sagrađeni ljudskom rukom, a objektima svojih fotografija pristupa na antropološki način, tražeći slučajnu ljepotu u njihovoj temeljnoj strukturi.

Juan Jerez: Juan je španjolski arhitekt i fotograf koji radi u Parizu. Njegova je specijalnost stvaranje slika koje imaju sposobnost pričanja priča, a koje ne pričaju riječima, već svjetlima, sjenama i oblicima te prikazuju jedno drugačije viđenje svijeta.

Aaron Pegg: Aaron je fotograf s njujorškom adresom koji je u studenom 2013. počeo snimati fotografije praznih postaja u svome rodnom gradu. Slike na Instagramu nadahnule su ga da uzme fotoaparat i „prikaže postaje u njihovom „najsirovijem obliku”, koristeći se linijama vodiljama, dubinskom oštrinom i simetrijom kako bi ilustrirao njihovu ljepotu”.

Adrien Barakat: Adrien je švicarski arhitekt i fotograf. Njegovo arhitektonsko obrazovanje omogućilo mu je da razvije izuzetan kritični pogled, razumijevanje prostora i obraćanje posebne pažnje detaljima za izražavanje estetskih kvaliteta i prednosti objekata.