18. 10. 2018.

Nikonov ambasador David Yarrow fotografira životinje i ljude kojima je Kenija dom

Nova serija slika suprotstavlja dvije vrlo različite strane ove očaravajuće afričke zemlje

Amsterdam, Nizozemska, 18. listopada 2018. – Novi fotografski projekt Nikonova europskog ambasadora i umjetničkog fotografa Davida Yarrowa obuhvaća dvije različite strane Kenije – divovske slonove Amboselija, koje još nazivaju „velikim kljovašima“, i gangstersku kulturu užurbanog glavnog grada Nairobija.

Fotoaparatom Nikon D850 i nizom fiksnih NIKKOR objektiva u ruci David je želio prikazati suprotnosti tih vrlo živopisnih elemenata Istočne Afrike – slonova Nacionalnog parka Amboseli naspram pomno namještenih slika lokalnih gangstera nairobijskog predgrađa Dandora u kojem se nalazi jedno od najvećih smetlišta na svijetu.

The Walk of Life – Nikon D850 | 1/1600 s | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

Colossus – Nikon D850 | 1/1250 s | f/8 | 200 mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Veliki kljovaši – Nacionalni park Amboseli

Prostrana savana Nacionalnog parka Amboseli dom je mnogih divljih životinja među kojima se najviše ističu slobodna krda afričkih šumskih slonova. U parku obitavaju jedni od najvećih slonova na svijetu, a njihove su kljove toliko velike da sežu sve do tla, zbog čega ih i zovu „velikim kljovašima“. Ti golemi sisavci u ovom rezervatu imaju „pravo prvenstva“ i stalnu, ali nenametljivu zaštitu koju im pružaju ljudi. Budući da je već nekoliko puta posjetio park prije ovog projekta, David je želio snimiti veličanstvenost ovih posebnih stvorenja Kenije s tla, i to iz blizine iz koje ih još nijedan fotograf nije snimio.

David Yarrow komentira: „Amboseli mi je najdraže mjesto na svijetu za fotografiranje tih nevjerojatnih životinja. To je iskonska, elementarna arena, dom više od dvije tisuće slonova i savršena lokacija za fotografiranje velikih kljovaša u njihovu prirodnom okruženju. Kada jednom vidite slona te veličine, znate da u svojoj karijeri više nikada nećete vidjeti ništa slično. Osjećam, i uvijek ću osjećati, veliko strahopoštovanje prema njihovoj snazi i veličini, kao i prema njihovoj gotovo ljudskoj inteligenciji koja se tako jasno odražava u njihovim očima.“

U sklopu ovog projekta David je pratio kretanje Tima, jednog od najvećih velikih kljovaša u parku. Kako je već i prije snimao slonove te veličine, David je koristio Nikon D850 s objektivima AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRAF-S NIKKOR 200mm f2G ED VR II kako bi ta stvorenja prikazao iz intimne blizine, dok mu je objektiv AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED omogućio oštrinu od ruba do ruba na pejzažnoj slici krda slonova koje se udaljava. 

Ulični život Dandore, Nairobi

U drugom dijelu svojeg putovanja David je posjetio Dandoru, istočno predgrađe Nairobija koje je možda najpoznatije po ogromnom smetlištu koje se prostire na više od 3000 jutara. Davidu je to pružilo potpuno različit objekt snimanja, iako ništa manje divlji od Nacionalnog parka Amboseli, a to je užurbani gradski ambijent kojim vladaju gangsterske bande i ekološki problemi.

David komentira: „Nairobijsko predgrađe Dandora od parka Amboseli dijeli cijeli jedan svijet, ali je ono jednako izazovno i očaravajuće za fotografiranje. Smetlište je bilo takvih razmjera koje još nikad nisam vidio u životu i krcato kemijskim otpadom. Gangsterska kultura i dalje je vrlo uobičajena, tako da fotografiranje može biti opasno. Morao sam postupati s oprezom.“

Kao i u Amboseliju, David je htio fotografirati neki prizor koji je vrlo dalek zapadnom svijetu. Nakon unaprijed dogovorenog snimanja, David je članove lokalne bande koji su pristali pozirati suprotstavio okruženju u kojem se nalaze i njihovim elegantnim crnim odijelima postigao snažan kontrast prema smetlištu u pozadini. 

The Debt Collector – Nikon D850 | 1/200 s | f/3.5 | 35 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Dandora – Nikon D850 | 1/2000 s | f/10 | 105 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Suprotstavljajući namještene portrete i objekte iz prirode Davidove slike pokazuju kako se primjenom različitih tehnika mogu snimiti snažne kohezivne serije: “Kod fotografiranja životinjskog svijeta morate pronaći savršen položaj s kojeg ćete snimiti autoritativnu i emotivnu fotografiju, ali kontrola nije u vašim rukama. Ako vam životinja ne dopusti da je fotografirate, tu ne možete ništa. Kod namještene fotografije možete pratiti linearnu putanju, od samog koncepta pa sve do njegova ostvarenja. To je pravi test vaših sposobnosti kao fotografa da biste vidjeli možete li snimiti taj savršeni trenutak kako ste planirali. Oba su mi stila iznimno važna, kao što mi je bilo važno prikazati i ova dva neizmjerno različita područja Kenije, pri čemu sam povezao ljude i divlje životinje kojima je to mjesto dom.

Tijekom cijelog putovanja David je koristio Nikon D850 u kombinaciji s objektivima AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4GAF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II i AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Cijelu priču pročitajte ovdje

Nikonov program europskih ambasadora

Nikonov program europskih ambasadora okuplja darovite i utjecajne vizualne umjetnike koji koriste najnovije tehnologije iz branše i svijest o društvenim trendovima kako bi predstavili aktualno doba. Nikon je pozvao Davida da ostvari svoj fotografski projekt iz snova zahvaljujući njegovu svjetskom ugledu umjetničkog fotografa.

Više informacija o Davidovu projektu možete pronaći na stranici njegova Posebnog programa.

Oprema

U sklopu ovog projekta David se koristio sljedećom opremom:

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

O Davidu

David Yarrow rođen je u Glasgowu, Škotskoj, 1966. Fotografijom se bavi od ranih dana te je kao 20-godišnjak radio kao fotograf za The Times na nogometnom terenu tijekom finala Svjetskog nogometnog prvenstva u Mexico Cityju. Tog je dana David snimio slavnu fotografiju na kojoj Diego Maradona drži pobjednički pehar zbog čega je kasnije pozvan da fotografira Olimpijske igre i brojna druga sportska događanja. Tek je mnogo godina kasnije otkrio što mu najbolje leži: dokumentiranje prirode. Zahvaljujući svojim evokativnim i uvjerljivim fotografijama života na zemlji ima sve veći broj pratitelja među kolekcionarima umjetnina. Godine 2018. David je potvrdio svoju poziciju među najprodavanijim umjetničkim fotografima na svijetu.

David Yarrow vlasnik je autorskih prava za sve slike.